sobota, 13 lipca 2013

Klasyczna kopertówka składana - kurs, tutorial

Witajcie w zapowiadanym poście z kursem na klasyczną kopertówkę,
tj. kopertówkę składaną - jak origami ;)
No to nie ględzimy, tylko lecimy - po kolei:
Potrzebne nam będą papiery Crafty Moly "Ocean Uczuć"
wygrane w candy u Iluszki!
Nie no żartuję sobie oczywiście - mógłby to się okazać warunek
niemal niemożliwy do zrealizowania już na samym początku ;)
Tak naprawdę może to być dowolny papier,
o dowolnych wymiarach,
byle tylko w kwadratowym formacie.
Ja akurat wykorzystałam właśnie te wygrane papiery,
za które jeszcze raz bardzo dziękuję!


Składamy papier na pół
(jeśli jest jednostronny - tak jak w moim przypadku,
wówczas składamy wzorem na zewnątrz):


Rozkładamy i zaginamy tak samo wzdłuż drugiej osi:



i znowu rozkładamy:


teraz zaginamy dowolny narożnik
do środka, po liniach zgięcia:


to samo robimy z narożnikiem naprzeciwległym:






odwracamy na stronę ze wzorem:



i składamy ze sobą narożniki, wzorem do wewnątrz:



i już osiągamy namiastkę naszej kopertówki:


teraz już tylko wystarczy zagiąć do środka pozostałe narożniki:





i skleić obie części ze sobą:


i tak w szybki sposób uzyskujemy gotowe do zdobienia kopertówki:



Zdobienie jest już absolutnie dowolne,
aczkolwiek u mnie stałymi elementami są:
wstążeczka w poprzek, wiązana przez całość (przód i tył)
oraz koronka - materiałowa lub papierowa,
która nie tylko zdobi, 
ale też tuszuje ewentualne niedoskonałości składania:




i dodatkowe dekoracje,
których niewiele już potrzeba przy wzorzystych papierach:



motylki też od Iluszki ;)



A po co dwie strony? Jak je wykorzystać?
Zazwyczaj z jednej strony znajdują się życzenia,
drugą zaś można wykorzystać jako miejsce na prezent, gdy są nim pieniądze;
może tam się również znaleźć jakiś wiersz, sentencja,
czy jak w przypadku mojej 18-tkowej kopertówki,
Dezyderata (a z przodu życzenia odnoszące się do niej): 

I to tyle!
Prawda, że proste?

Wzorów na kopertówki jest cała masa,
ale ten jest naprawdę prosty i praktyczny
(bezpieczny dla prezentów-pieniążków, jeśli kopertówka jest wiązana)
i w ogóle polecam Wam go serdecznie!
Miłego tworzenia!
Pozdrawiam, papa


31 komentarzy:

  1. Prześliczne zdjęcia, przepiekne papiery i wspaniała kopertóweczka. :)))na pewno wykorzystam Twój kursik, za który dziękuje .POZDRAWIAM Cię serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za świetny i bardzo czytelny kursik ! Kopertówki śliczne ! Przesyłam buziaki !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za odwiedziny i za buziaki jeszcze bardziej ;)
      Pozdrawiam

      Usuń
  3. świetny kurs! piękna kopertówka:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobry kursik i piękne kopertówki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kiedyś Ola mi tłumaczyła jak się robi kopertówki,ona jeszcze je przeszywała na maszynie:))piękne opakowanie na przykład na ślub:)dałam taką chrześniakowi w prezencie,ale dopiero po Twoim kursie tak naprawdę zajarzyłam o co chodzi:)dziękuję za kursik i dziękuję ,że do mnie wpadłaś,dzięki temu znalazłam Twój blog:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, przeszywane są dużo urokliwsze, ale niestety nie posiadam własnej maszyny ;(
      Cieszę się, że kursik Ci się przyda.
      A ja z przyjemnością odwiedzam Cię już od dość dawna, bo od dawna jestem obserwatorką Twojego bloga ;)
      Zapraszam więc i do mnie częściej, a tymczasem pozdrawiam!

      Usuń
  6. Dziękuję za kurs, bardzo mi się przyda, gdyż do tej pory zastanawiałam się jak zrobić taką kartkę. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale mnie zaskoczyłaś - nie spodziewałam się, że Ty możesz tego nie wiedzieć heh
      Jest mi tym bardziej miło, że skorzystasz z kursu ;)
      Pozdrawiam również!

      Usuń
  7. a ja się tak męczyłam ze swoją i robiłam ją z głowy :)
    dzięki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma za co, cieszę się, że pomogłam!
      Pozdrawiam

      Usuń
  8. Wow, super :) może uda mi się z Twoją pomocą stworzyć takie coś :) dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie wiem jak to się stało, że przegapiłam ten post?! Ale już nadrabiam zaległości :)Ogromnie cieszę się,że papierki i inne przydasie spełniły swoją rolę :) Kopertówki piękne,a dzięki Twojemu kursikowi proste do zrobienia- dziękuję bardzo!!! A dzięki powozom konnym wiem już skąd Twój nick :) Pozdrawiam wakacyjnie!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No też nie wiem jak to możliwe - tym bardziej, że ten post już tak długo tu wisi...
      Wszystkie Twoje przydasie spożytkowuję nie na marne!
      A nick faktycznie rozszyfrowany bezbłędnie ;)
      Pozdrawiam serdecznie, papa

      Usuń
  10. Dziękuję:))) świetny kursik!!1 wykorzystam:))

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam Pająku :) Ja jestem pierwszy raz u Ciebie, a to dzięki powyższemu kursikowi, na którym się wzorowałam i dzięki niemu powstała moja pierwsza kopertówka. Kursów na nią jest mnóstwo, ale Twój mi przypadł do gustu najbardziej, bo nie dość, że jest bardzo czytelny, to pokazuje jak zrobić dwustronną kopertówkę, co możę byc bardzo przydatne na okazję tyu ślub, komunia, gdzie prócz życzeń do koperty wsadzamy często pieniążka :) Pozwoliłam sobie podlinkować Twój post, może dzięki temu ktoś jeszcze tu wpadnie, jak ja, całkiem przypadkiem :) Na tym w końcu polega ta "sieć Pająka", jakim jest internet :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej!
      Dziękuję za odwiedziny, wpis, miłe słowa...a najbardziej za link do pracy - już spieszę ją zobaczyć!
      Pozdrawiam

      Usuń
  12. A, a oto moja praca:
    http://marzka30.blogspot.ie/2014/07/kopertowka-na-slub.html

    OdpowiedzUsuń
  13. Dziękuję za kursik :)
    Wspaniały !!!
    Poleciłam u mnie :)
    http://angelamasasolna.blogspot.com/
    Pozdrawiam serdecznie <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wielkie dzięki! Ogromną radość mi sprawiłaś! Cieszę się, że mój kursik się przydał, a tym mocniej cieszy mnie jeszcze link i miłe słowa pod adresem tutka ;) Pozdrawiam!

      Usuń
  14. Jaki fajny tutek! POzdrawiam i zostaję:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Bardzo się cieszę - rozgość się proszę

      Usuń
  15. Z wielką radością skorzystałam z kursu i wykonałam takie kopertówki (moje pierwsze w życiu):

    https://the-quilling-time.blogspot.com/2017/07/kopertowki-na-zakonczenie-roku-szkolnego.html

    Dziękuję za niezwykle przejrzystą instrukcję.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde zostawione słowo - jest ono dla mnie bardzo cenne!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...